آخرین اخبار

دولت سیزدهم در روستاهای گچساران چه کرد؟

بخشدار مرکزی گچساران شمه‌ای از خدمات دولت سیزدهم در گچساران را تشریح کرد.

اشتراک گذاری
02 دی 1402
کد مطلب : 10560

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از گچساران شهرستان نفت‌خیز گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد معروف به بام نفتی ایران تولید کننده ۲۵ درصد نفت کشور بوده که به اندازه چند استان نقش تعیین کننده و سرنوشت‌ساز در اقتصاد ایران دارد.

این شهرستان با وجود ذخایر و منابع عظیم نفتی و گازی اما در جاهایی هنوز محروم است به خصوص در روستاها که برخی از روستاهای آن همچنان برای عبور از محرومیت نیاز به تلاش مسوولان دارند.

در دولت سیزدهم تاکنون خدمات بسیار زیادی به روستاهای این شهرستان ارائه شده است که در همین خصوص امیدعلی دانا بخشدار این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: سال گذشته اعتبارات قابل توجهی از بخش آلایندگی با تلاش نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس و فرماندار در دو مرحله به بخشداری گچساران تزریق شد‌.

اعتباراتی که به گچساران در دولت سیزدهم سرازیر شد

 وی بیان کرد: این اعتبار در دو مرحله واریز گردیده که در مرحله اول برای اجرای ۲۲ پروژه در حوزه عشایری و اجرای برخی پروژه ها در ۶۵ روستا اختصاص داده شده است.

بخشدار مرکزی گچساران خاطرنشان کرد: تعداد ۱۸ پروژه در حوزه روستاهای گچساران در سال گذشته افتتاح و ۳۸ پروژه نیز با همکاری بنیاد مسکن در روستاهای گچساران اجرا گردید. 

 دانا عنوان کرد: در روستاهای گچساران پروژه های متعددی اجرا و یا در دست اقدام است.

از اصلاح شبکه‌های آب تا رفع مشکلات عشایر

وی با اشاره به بررسی و پیگیری اصلاح شبکه برق بی بی جان آباد و آب شیرین و تعویض روشنایی‌های از کار افتاده گفت: جلسه ای با ادارات آب، جهاد و دفتر نماینده منابع طبیعی در خصوص حل مشکل آبرسانی به زمین‌های کشاورزی دژسلیمان، ابگندی، لیشتر و امام زاده جعفر در محل بخشداری شهرستان برگزار شد.

بخشدار مرکزی گچساران خاطرنشان کرد: بازدید از عشایر باباکلان، بن پیر جهت رفع مشکلات موجود در حوزه عشایری، حضور نماینده و ادارت خدمات رسان در منطقه لیشتر و حل مسائل و مشکلات روستاهای این منطقه، رفع مشکلات عشایر حوزه آبشرین تا بی بی حکیمه با حضور مدیران کل و ادارت مربوطه در راستای ارائه خدمات بهتر به روستائیان انجام شده است.

علی دانا بیان کرد: در چند روز گذشته نیز بازدیدی از طرحهای راه و آب مناطق باباکلان، امام زاده جعفر، لیشتر با حضور رئیس برنامه و بودجه استان و مدیران ‌کل و فرماندار و ادارات مربوطه شهرستان جهت بررسی مشکلات آنها صورت گرفت.

تلاش برای رفع نقاط حادثه‌خیز

وی با اشاره به بازدید ازپروژه‌های عمرانی حوزه بویراحمد گرمسیر افزود: پس از حادثه برای زائرین عراقی جهت رفع مشکل نقطه حادثه خیزی که منجر به فوت برخی از زائرین عراقی در جاده باباکلان شده بود، رایزنی و پیگیری با شرکت پناه صنعت جهت حل مشکل این محور انجام شد.

بخشدار مرکزی گچساران خاطرنشان کرد: تا کنون اقدامات متعددی در راستای بررسی مشکلات حوزه روستایی این شهرستان صورت گرفته است.

علی دانا با اشاره به بخشی از پیگیری های انجام شده در روستاهای مرکزی گچساران بیان کرد: پیگیری رفع مشکل آبرسانی به روستای ابریگون و گناوه لری با حضور دهیار روستا، رفع مشکلات عشایر منطقه آب گندی، انجیر سیاه و دشت گز، پاسخ گویی به مطالبات مردم و برپایی میز خدمت، بررسی مسائل و مشکلات مربوط به امام زاده بی بی حکیمه از احداث خط انتقال گاز و رفع مشکلات آب و برق و پروژهای عمرانی راه و سنگ فرش با حضور معاون استاندار و فرماندار و برخی از مسوولان استانی و شهرستانی در محل بارگاه امام زاده بی بی حکیمه در این مدت کوتاه اجرا شد.

وی افزود: طبق آخرین سرشماری جمعیت گچساران ۱۲۳ هزار و ۷۰۱ نفر و جمعیت روستاهای آن نیز ۲۷ هزار و ۳۵۲ نفر ثبت شده است.

بخشدار مرکزی گچساران اظهار کرد: در این شهرستان ۱۸۰ روستای دارای کد وجود دارد که از این تعداد ۸۱ روستا فعال، ۵۶ مورد دارای شورا هستند.

دانا اضافه کرد: شورای عشایر در ۴ منطقه دشت گز، دریلا، آبگندی و هلیگان فعالیت دارد. 

وی گفت: در گچساران ۴۵ روستا دارای دهیاری است که از این تعداد ۸ دهیاری تمام وقت فعالیت می کند.

بخشدار مرکزی گچساران ادامه داد: افزون بر ۳۷ دستگاه سبک و سنگین در دهیاری های روستاهای این شهرستان وجود دارد.

علی دانا افزود: دولت سیزدهم برای برطرف شدن مشکلات حوزه روستایی و رفاه حال آنها به جد تلاش می کند.

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + یازده =